"Skam den som ger sig"



Klarvaken 03:40 och detta klockslaget bör väl kallas tidig morgon är jag rädd? Elinor ringde mig som bestämt, hon skulle också kolla på byggfällan och lyxfällan, så hon ringde mig direkt därefter vid 22 tiden ungefär. Jag satt som fastklistrad vid telefonluren i en och en halvtimme, men det märks inte för tiden går så fruktansvärt fort, skrämmande fort. Det spelar ingen roll om det är per telefon eller via msn messenger vi kommunicerar för tiden rinner iväg i alla fall. Elinor är en ganska så öppen och frispråkig person, som inte drar sig för att öppna upp sig och dela med sig av sina tankar och värderingar och det uppskattar jag väldigt mycket hos henne. Idag var det alla möjliga diskussioner allt från samboliv till julfirande med släkt och vänner. Tycker om och prata med henne, hon lyssnar och förstår och även delar med sig av sina erfarenheter. Hon är 3 år äldre än mig och har upplevt lite mer saker än mig på vissa plan och stadier i livet.

När det kommer till samboliv för exempel det har jag ingen erfarenhet av alls i princip, förvisso så i min tidigare relation med H så kändes det nästan som om vi var sambos för jag var alltid där under vårat förhållande, sov där och gick till jobbet morgonen efter. Men jag kan ändå inte sätta det i kategorin " SAMBO " för jag hade ändå en egen lägenhet. Hon har erfarenheten, och det innebär många positiva saker men det kan samtidigt leda fram till en del negativitet. 

Men trots att hon öppnar upp sig ganska så mycket för mig, så får jag känslan av att det finns så mycket mer där under ytan som jag vill veta mer om. Efter varje samtal vi haft så får jag veta mer och mer, och jag försöker ta mig för och fråga för att få veta mer och mer hela tiden. Hon är spännande, hon är en person jag inte kan få nog av, så känns det!

Nej jag skall försöka ro detta i land och verkligen lägga ner all min tid och energi på att få veta vem hon är och komma henne så nära som möjligt. Det är min plan.. 

Och nu när hon äntligen har förstått att jag är seriös och menar allvar kanske det gör saker och ting mindre komplicerat. Jag är alltid seriös när jag väl går in för något, och när jag väl gör det så ger jag 110 %. 


Kommentarer
Postat av: E M M A

Jag skickar ett mail med min andra adress nu!:)

2010-12-17 @ 13:02:26
URL: http://allbyemma.blogg.se/
Postat av: Eriiza

Tack, uhm, sure jag kan allt kolla vad jag kan göra för din blogg. =)

Skicka till min mail om idéer till färger och bilder du vill ha med.

Ha i åtanke att jag INTE har photoshop, så jag kanske inte kan göra det hur flashigt som helst. =O

2010-12-17 @ 13:35:37
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0