Ingenting är omöjligt!



Träffade en konsult och rådgivare idag och han driver ett eget företag också. Jag passade på att dela lite tankar och funderingar med honom. Han har ju erfarenheten och kompetensen, så det var ju verkligen rätt man att fråga. Alla människor har väl nästan haft en dröm om att skapa något eget, eller hitta något som man brinner för att göra. Exempelvis att starta ett eget företag. Jag har haft den tanken i skallen ett ex antal gånger. Jag skulle vilja starta ett företag helt klart. Så jag delade med mig av vad jag hade tänkt och hur det möjligen skulle kunna se ut. Han nappade ganska så klockrent på mina förslag och ideèr, väldigt roligt tycker jag, jag trodde att det skulle vara helt omöjligt att få igenom den drömmen, men han sa att det nödvändigvis inte behöver vara det.

Det gäller att ha en bra plan och få det att fungera. Det kommer vara ganska så dyrt, eller dyrt att starta upp så att säga. Men har man väl kommit igång sen så kommer det nog att löpa på ett rullande band. Det gäller att hitta dem rätta sponsorerna och få med banken, och visa ideèn trovärdig och att den kommer och fungera. 

Och med rådgivaren och konsultens egna ord " Gå in på banken med ett självförtroende, så har du stor chans att få din idè i hamn" 


Detta samtal ökade också mitt egna självförtroende, han trodde på mig. Så jag känner att jag kan gå med huvudet högt, mina tankar vara inte så pjåkiga i allafall! 


I morgonkväll ringer Elinor mig igen, längtar! <3 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0